NU...

Så tar jag tag i att uppdatera lite....

Får väl börja med en snabb recention av semesterveckan i Falkenberg....:-)

Gud tittade till oss och hälde ner regn dagen då vi kom och dagen efter...sååå.
På Tisdagen bestämde vi oss för att Ullared skulle få sig ett besök...bra val!
Dock var det fler än vi som tyckte denna tisdag va en bra dag för shopping och det kryllade av shopping sugna vagnrullandemonster...det va som en film...i hysteriska massor  rullades vagnar mot målet...Gekås entredörr...
När vi kom va det i allafall ingen kö in ,men j-kla massa folk som sagt....
Höll på att få avbryta det hela när en riktigt svår PÅ attack kastade över mej när jag står i rulltrappan ner till nedreplan...tjockt med folk åt båda håll....hur skulle jag ta mej ut?!?!
Men med mycket stolthet kan jag säga att med Mathias hjälp så hävde jag det och kunde fortsätta...:-))
När vi kom ut och var klara med vårat hade dom berömda Ullaredsköerna skapats...ett par 100 meter stillastående kö som ville in i varuhuset...usch och fy....jaja...

Onsdag strålade solen från klarblå himmel och vi packade oss ner till stranden och njöt av livet....för det är där jag mår som bäst...och fy tusan så fint det var....
Eftermiddagen tillbringade vi i Falkenberg City...vacker stad...lugn,skön...i like....

Sedan på torsdag blidde det Liseberg för hela slanten...vi va där från kvart i tolv tills dom släckte ner kl 22...
Även denna dagen strålade solen och vi hade en superbra dag...även om jag mest hänger på och väntar...så älskar jag Liseberg...och denna dag avslutade vi med att vinna en jättetoblerone..:-)

På fredagen åkte vi till Varberg och tittade på Fästningen...solen stod högt och omgivningen där är otrolig....det är så fint sååå fint...:-)
I fästningen så huserar VarbergsLänsmuseeum så där va vi in och tittade på utställningar om Bockstensmannen ,Ötzi-Ismannen från Alperna och Agneta Spångberg "The cocktail dress collection".
Bockstensmannen kändes mest intressant....tänk om han vetat när han levde att han skulle ligga i en glasmonter på ett museeum ...

Lördag blev det räkjakt...men tyvärr kom vi hem med Havskräftor i stället...räkorna va slut...:-(
Inga färska räkor och Aioli...dom där storögda Havskräftorna stoppar jag inte i min mun....huuua...!

Jaja...veckan gick så jäkla fort...men nog hade vi tur...superbra väder....underbar Camping...fin villa vagn...så jag är nöjd....:-)

Snart är man tillbaka i vardagen igen....usch...

Sorliga saker har hänt här oxå....sedan i går är Molly borta...och hennes ungar är bara 3.5 vecka...undar så vart hon är!???

Min lilla fina Molly.........

Uh va dålig jag är på att skriva................the end.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0