Mätt!

Min älskade kock har i dag tillagat sin paradrätt till mig...Hasselbackspotatis,fläskfile och sin underbara rosépepparsås...det är så vansinigt gott och nu är jag så enormt mätt att jag inte kan påstå att jag börjat något nytt liv just nu i allafall...:-)

Skönt att det är fredag i dag...och ledig helg...fy tusan vad jag ska njuta av ledigheten...
Jag skulle alltid vilja vara ledig...fast jag tror i och för sig att jag inte skulle passa som en hel ledig människa...eller?

Guuud vad jag längtar tills vi får flytta...
Tänk vad härligt det är när man precis har flyttat och allt känns så där nytt och härligt och allt är i ordning...

Och det där som jag har saknat här i huset...att det faktiskt är värt att måla eller tapetsera om man får lust och har råd...för om vi gör det...så är det vårat...inget vi behöver lämna...:-)

Funderar på att lägga mej och läsa...just nu läser jag faktiskt själv(fantastiskt...hehe).....har ju annars varit väldigt fast i mina ljudböcker men nu har jag läst riktiga böcker dom 2 senaste....

Just nu läser jag "Hej! Mitt namn var Elton Persson" av Martin svensson.
Fick den för 9 kronor när jag köpte mina hörlurar,vilket var bra för jag hade lust att läsa den.
Dock är den väl kanske inte superbra...gillar inte riktigt hans språk...stör mej som tusan på att huvudpersonen i boken hela tiden kallar sin fru för "Någon".
Samtigt gillar jag ju att det sägs att boken handlar till stora delar om Martins och Dilbas äktenskap...vilket gör den lite snaskig...:-)

Innan denna så läste jag "Jenny" av Jonas Gardell...den har blivit liggandes en lång tid innan jag nu fick för mej att läsa den.
Va ju mycke prat om den när den kom...men jag vet inte om jag tyckte den var så stark som det sas...eller är jag avtrubbad?
Periodvis berörde den mej...och Gardell till skillnad från svensson har ju ett fantastiskt språk.
Trotts allt så det som jag minns bäst förutom det hemska övergrepp som skedde i boken...så var det att huvudpersonen Juha i en del av boken åkte till Kronoparken...:-)


Jora så att Annelie har blivit bokrecensent;-)


No...nu så...lite bilder kanske!:-)

Hem

Här bor vi nu.
Vägen hem
Vägen in till vårat hus.
Fruktfält
Våran tomt med massor med fruktträd.

Bad
Underbar sommarbadbild på H.

Kommentarer
Postat av: elina

2009-02-21 @ 11:00:15
URL: http://dagensjidder.blogg.se/
Postat av: elina

Vilket fint hus ni bor i, det är ju verkligen på landet känsla...vill me!

2009-02-21 @ 11:01:17
URL: http://dagensjidder.blogg.se/
Postat av: Anonym

Trodde du hade 2 söner!?

2009-02-21 @ 23:00:19
Postat av: Sophia

men gud va mysigt hus!!! och vilken natur! MEN SNÄLLA ANNELIE!!! (tänk birgitta)

2009-02-22 @ 21:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0