Koookelikoooo...

"Himlen är oskyldigt blå,
som ögon när barnen är små.
Att regndroppar faller som tårarna gör,
rår inte stjärnorna för.
Älskling jag vet hur det känns,
när broar till tryggheten bränns.
Fast tiden har jagat oss in i en vrå,
är himlen så oskyldigt blå."



T Gärdestad

Fantastisk text....





"Jag behöver en mun till för att kunna andas
ett hjärta till för att inte stanna
Jag behöver en mun till för att kunna andas
men jag e förlorad i kriget med mej själv
"



Thåström

Underbara textrader...från "kriget med mej själv" , min Nr 1 thå låt.




Osså några rader fr en KSMB favvis...


"Om jag vorde en flod skulle alla dränkas
och om jag voren en storm skulle jag föröda
om jag vore en eld skulle allting brinna
och om jag vore en gud skulle alla försvinna


Men jag e ingenting...


Om jag vore en präst mitt förakt bekänna
och om jag var en pistol skulle min kula mörda
och om jag var en soldat med makt att döda
då på allas hals jag skulle utöva denna


Men jag e ingenting...


Om jag vore döden skulle jag besöka dig
men om jag vore livet skulle jag överge dig
och alla söta flickor, dom skulle jag samla
och dom fula och gamla, dom fick alla andra


Men jag e ingenting..."




Sitter här och lyssnar på radio,karlavagnen...
I dag handlar det om hundar,så det känns väl inte så där jätte intressant.
Annars kan det faktiskt vara ganska kul ibland.
Mycket skumma människor finns det i vårat avlånga land.
Tycker det är roligast när Marcus Birro har det, han är lite nice.

För ett par år sedan när jag lyssnade så va det en man som ringde in och berättade om att han brukade runka till elden i sin öppna spis...?!?!
Hur kan man hålla sig seriös som programledare där...hehe..

jaja...
Hur mår ni i dag alla vingklippta människor???
Har ni haft en bra dag?

Själv har jag mest slöat.
Hampus och jag va dock och handlade lite och sedan lagade vi lasagne tillsammans...(tålamod),det är väl det mest ansträngande jag har gjort i dag.:-)

Gud vad jag känner mej intressant nu...

murr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0