Oregano...

Ta mej tusan vad jag och M har slitit med en av rabatterna här i dag....
Mannen som bodde här brydde sig inte det minsta om trädgården...har vi hört av diverse grannar och det kan jag säga att det märks...!!!
Hans fd Fru som inte bott här sedan 2006 hade dock ett stort odlar intresse och hade en massa kryddväxter  i den längsta rabatten och det är den vi har tagit tag i dag....Oregano..överallt....den hade spritt sig...gjort en trasslig rotmatta...parat sig med gräs...med blommor...med allt!

Men nu är den borta...rabatten är fin...och kvar står endas 2 rosbuskar och lite blåklint,prästkragar och gullvivor:-)

I går så var vi och köpte utemöbler till vår altan...och det känns så nice att kunna sitta där ute nu.
Efter möbelhandeln så åkte vi till Ölme handelsträdgård och köpte diverse blommor och några tomatplantor !
Måste säga att dom har verkligen dom finaste blommorna där...tom jag som är total amatör kan se att det är bra grejer där...:-)

Föresten...det va väldigt kul i onsdag när vi lurade William och åkte till Ullared.
Önskar att jag hade filmat hans min när mamma/mormor kom och ringde på dörren.

Det va en lyckad dag med massor med shopping...dock kanske William tyckte det blev liiite trist stundtals...

Äh...go natt mä er! 

Kommentarer
Postat av: Fia

Tog ni bort ALL oregano? Dina ostbröd då?

2009-05-18 @ 22:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0