Och som alltid...

Ett grymt i från Fröken...och jag skriver ;-)

Jag ska tala om att jag har försökt...jag har börjat på inlägg...men sedan lagt ner...

I dag sulle jag ha jobbat kvällen...men redan i söndags ringde jag desperat till Crazy och bad henne ta min tisdag,och det gjorde hon:-)
Så i dag ska vi åka och handla...och detta ser jag fram emot...en riktig storhandling...
Är så jäkla tråkigt annars när man har dåligt med dollars...och man får småhandla hela tiden...nu j-klar ska frysen fyllas...:-)

Föresten har jag fått en ny vän på Fejjan...någon som uppmärksammat detta?
Kan ju säga att jag blev lite förvänad över den vänförfrågan...;-)

Sitter och kollar på Vakna! nu...mitt favvis program på morgonkvsten:-)
William ligger i soffan här bredvid och är sjuk...han började spy plötsligt i går...dock tror jag inte det är så allvarligt...han verkar skapligt pigg nu....

Sedan vill jag fråga Piwie hur hon har tänkt med dom där filmerna...är jag den enda som fortfarande inte kan se dom?


Kollade ni föresten på "Mamma till en mördare" i går..otroligt intressant...det handlar ju just om en sådan sak som jag har funderat en del på....hur man som mamma ser på sitt barn om dom gör något riktigt illa...
I går va det ju dessutom en jäkla situation...lillebror hade dräpt storebror...

Även på "efter 10" har dom ett intressant tema dena vecka...självmord...(och för SSK Orre...suicid)

I går va det en mamma till en tjej som hade tagit sitt liv som var med och pratade...hur klara man av att ens barn inte längre vill leva? Känslan av att inte ha räckt till?

Min Kusin Stace (stefan)tog ju sitt liv för ett antal år sedan.
Det är så sjukt egentligen...eftersom han va väldigt levande...
Men en av orsakerna till hans "dåligtmående" är att han blev sjuk en gång runt jultid och hamnade på sjukhus och hade krångel med sina lungor.
Pga detta fick han morfin som sedan när det sjulle trappas ner,gjordes för fort och Stace mådde dåligt av detta och det ena ledde till detandra och han blev pillermissbrukare.
När han bestämde sig för att lämna denna världen så befann han sig på ett behandlingshem och började komma till rättamed detta...trodde man...
Dagarna innan han försvann va en klassiker..."stace mår jättebra....det va längesedan man såg honom så pigg"...
En dag bestämde sig Stace för att gå på en promenad...han sa hej då....och kom aldrig tillbaka...
Han va borta i 2 dagar innan han hittades av en hundägare på promenad i skogen...
Han hade valt ett ganska dramatiskt  sätt att avsluta,han skar sig i halspulsådern...iskallt med förmodligen ett snabbt och effektigt sätt...

Jag har funderat på henne som hittade honom...han måste ha sett hemsk ut....

Men jag VET i allafall att han har det bra där upp...på det himmelskapartyt som ständigt pågår...

Mitt i allt detta kan jag också fundera över...vad är det för fel på den sidan av släkten!?
Varför är psyket så ostabillt?

Något är ju stört....


jaja....

Blablabla....

Off!

Kommentarer
Postat av: Fia

Såg också dokumentären igår, det ingav många tankar ja. Visste inte att din kusin gått tillväga på ett sådant brutalt sätt, fruktansvärt hemskt. Men som du säger, partyt däruppe är förmodligen av en sjujäkla klass.

Och detta med mörka släktsinnen...? Tänkt att det ska gå i arv, är det inte underligt? Men uppenbarligen gör de väl det. Jag ska nog inte skaffa några barn haha

gud å behöva dras med deras ångest också sen hela livet. Nej. Det får räcka med min egen. Jag ska fråga mamma och pappa sen om de ångrar sig såhär i efterhand. =)

Och din nya vän- SÅ jävla bra! hahaha men jag är itne ett dugg förvånad såsom du har legat i med värmländskan och käcka tjeniskommentarer =P

2009-11-17 @ 09:55:58
Postat av: ida

hmm.. nu måste j aju rusa in på fejjan på direkten!!!

2009-11-18 @ 10:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0